Crowdsourcing - Sprinet.pl
Logowanie
Wyszukiwanie zaawansowane

Potrzebujesz pomocy ?

 

Problemy, które wydają się nas przerastać, można często rozwiązać w całkiem prosty sposób. Trzeba tylko zrobić pierwszy krok.

 

Zapraszamy do naszego działu Pomocy.

 

 

 

 

Jesteś tutaj: Strona główna CrowdsourcingArtykułyCrowdsourcing – literatura obowiązkowa

Artykuły

Crowdsourcing – literatura obowiązkowa

Odkąd crowdsourcing pojawił się w przestrzeni publicznej i na dobre w niej zagościł, zaczęły ukazywać się z coraz większą częstotliwością publikacje na temat tego zjawiska. Obecnie na rynku znajduje się wiele pozycji poruszających tego rodzaju problematykę. Oto kilka sztandarowych, godnych uwagi lektur nawiązujących bezpośrednio do crowdsourcingu, które na pewno warto znać:

 

 

 

 

 

Jeff Howe - „Crowdsourcing. Why the power of the crowd is driving the future of business.”

Chcąc zgłębić pojęcie crowdsourcingu, wiedzę należy zacząć czerpać u źródła, czyli w książce autorstwa Jeffa Howe’a, twórcy tego pojęcia, pt.: „Crowdsourcing”. Autor przedstawia w niej początki tytułowego zagadnienia, jego ewolucję oraz wpływ na kulturę, gospodarkę i dzisiejsze społeczeństwo. Prezentuje rewolucję crowdsourcingową, która kształtuje zjawisko dotąd nieobecne w przestrzeni publicznej, czyli demokrację konsumencką. Podaje mnóstwo przykładów zastosowania przez większe oraz mniejsze przedsiębiorstwa i firmy zastosowania crowdsourcingu w sferze businessu, przytaczając między innymi takie znane marki, jak: Threadless, Google, YouTube czy Amazon.

 

 

 

 

 

 

 

 

Barry Libert, Jon Spector - „9 zasad udanego crowdsourcingu”

Kolejną pozycją na liście ważny publikacji dotyczących crowdsourcingu stanowi książka autorstwa Barry’ego Libert’a i Jon’a Spector’a, pt.: „9 zasad udanego crowdsourcingu”. Autorzy prezentują sposoby na wykorzystanie mądrości tłumu w szeroko rozumianym biznesie. Podają praktyczne przykłady jego zastosowania oraz pułapki i niebezpieczeństwa czyhające na korzystających z crowdsourcingu. Przekonują, że wirtualne społeczeństwo jest w stanie wykonać zadanie o wiele szybciej, lepiej i taniej niż jednostki wewnętrzne organizacji, jednak należy być bardzo ostrożnym w takich działaniach, ponieważ jeden najmniejszy błąd może okazać się katastrofalny w skutkach, wywołując tzw. efekt śnieżnej kuli. Autorzy podają szereg wytycznych, które mogą pomóc w uniknięciu wszelkich pułapek związanych w wykorzystywaniem crowdsourcingu.

 

 

 

 

 

 

 

Karol Król – „Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności”

Ta pozycja książkowa przedstawia jedną z odmian klasycznego crowdsourcingu, a mianowicie crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe. Publikacja omawia najważniejsze aspekty tego zagadnienia oraz ukazuje nieograniczone możliwości i zastosowanie, jakie daje crowdfunding. Ponadto sama książka jest klasycznym przykładem wykorzystania finansowania społecznościowego, ponieważ to dzięki wsparciu internautów, którzy zebrali ponad 6 tys. zł, mogła ona zostać wydana i zaprezentowana szerszej publiczności. Książka autorstwa Karola Króla odkrywa mechanizmy działania crowdfundingu, które umożliwiają realizację nawet najbardziej ambitnych i innowacyjnych pomysłów, podsuwa ciekawe rozwiązania i pomysły oraz opisuje podstawy prawne i podatkowe, na jakich opiera się cały proces finansowania społecznościowego.

 

 

 

 

 

 

 

Louise Muhdi – „Zrozumieć Crowdsourcing”

W książce „Zrozumieć Crowdsourcing” Louise Muhdi w profesjonalny, a zarazem przystępny sposób, przedstawia swoje spostrzeżenia odnośnie procesu wirtualnego crowdsourcingu oraz pomaga dokładnie zrozumieć jego cały przebieg, kolejność poszczególnych etapów i zadań z nimi związanych. Treść książki może szczególnie przysłużyć się firmom oraz wszelkim instytucjom, pomagając im w optymalny sposób wkomponować crowdsourcing w programy strategiczne organizacji i wykorzystywać jego potencjał w jak najszerszym stopniu. Jest to niezwykle cenna wiedza dla jednostek organizacyjnych działających na rodzimym rynku, dzięki której będą mogły zbudować wokół siebie liczną społeczność wirtualną i czerpać z niej nieograniczoną wiedzę oraz innowacyjne pomysły.

 

 

 

 

 

 

 

Don Tapscott, Anthony D. Williams – „Wikinomics”

 

Ciekawa pozycja, której nie może zabraknąć w biblioteczce żadnego interesującego się zagadnieniem crowdsourcingu czytelnika. Podręcznik ukazuje, w jak skuteczny sposób społeczeństwo potrafi uczestniczyć w szeroko rozumianym życiu gospodarczym, dokonując tym samym rewolucji oraz głębokich przemian na polu konkurencyjności rynkowej. Książka podaje przykłady, jak rzesze ludzi biorą udział na przykład w tworzeniu newsów telewizyjnych, w odkrywaniu i selekcjonowaniu genomów ludzkich, przetwarzaniu i remiksowaniu muzyki, filmów i innych przekazów medialnych, projektowaniu oprogramowania, szukaniu leku na nieuleczalną chorobę, wymyślaniu nowych kosmetyków czy budowaniu motocykli. Doskonała i pouczająca pozycja książkowa dająca wiele wskazówek na to, jak funkcjonować na rynku oraz prowadzić dobrze prosperującą firmę w XXI wieku.

 

 

Realizacja: Logito sp. z o.o.
SPRINET POLSKA Sp. z o.o.
35-111 Rzeszów
ul. Legionów 31
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Dotacje na innowacje – inwestujemy w Waszą przyszłość
Serwis sprinet.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies), czyli małych plików umieszczanych na komputerze użytkownika, podczas przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach reklamowych oraz funkcjonalnych. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.